ساخت مستند خشت بهشت به همت بچه های مسجدی 

ساخت مستند خشت بهشت به همت بچه های مسجدی 

تاریخ انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۹
علی عبدی نسب گفت: به همت بچه های مسجدی گروه فیلم و مستند کانون مصباح علی آباد عمران، مستند خشت بهشت ساخته شد.

«علی عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: به همت بچه های مسجدی گروه فیلم و مستند کانون مصباح علی آباد عمران، مستند خشت بهشت ساخته شد.



مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران به انگیزه ساخت این مستند اشاره کرد و افزود:  هم زمان با دهه آخر صفر مصادف با اربعین حسینی با هماهنگی و رایزنی های صورت گرفته با هیئت انصار الولایت یزد خشت قدیمی متعلق به گنبد امام حسین (ع) همراه با پرچم حرم مطهر ابوالفضل العباس(ع) که به مدت یک سال روی گنبد آن حضرت نصب بوده و نیز پارچه سبز رنگ روی مرقد مطهر سیدالشهداء (ع) به منظور تبرک جستن عاشقان اهل بیت (ع) به جنوب کرمان ارسال شد.



وی بیان کرد: با مشورت بچه های گروه فیلم و مستند ساز کانون تصمیم گرفتیم از ابراز عشق، ارادت و واکنش مردم نسبت به این متبرکات مستند تولید کرده تا با استفاده از ابزار هنر در ترویج فرهنگ عاشورا گام برداریم.



عبدی نسب با اشاره به هدف از تولید مستند خشت بهشت، اظهار کرد: کشف استعدادهای جوان فیلم و مستند عاشورایی و حمایت از تولیدات هنری هنرمندان عاشورایی در بین کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین نمایش عشق و ارادت مردم مناطق محروم جنوب کرمان نسبت به اهل بیت (ع) از جمله اهداف ساخت این مستند بود.



مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران عنوان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته این متبرکات به منازل خانواده های معظم شهدا، جانبازان و بیماران و همچنین هیئت های مذهبی و تکایا در شهرها و روستاهای مناطق محروم جنوب کرمان برده شد.



وی در شرح این مستند، ابراز کرد: در این مستند ابتدا تصاویری از انتظار مردم نسبت به رسیدن خشت و پرچم به محله و یا منازل آنها نشان داده شده است و سپس گوشه هایی از عشق و ارادت آنها در مواجهه با این متبرکات به تصویر کشیده شده و بخش دیگری از این مستند به مصاحبه هایی از مردم در رابطه با احساس آنها اختصاص داده شده است.

 

عبدی نسب تاکید کرد: در مدت زمان تولید این اثر، تلاش ما بر این بود که مستند خشت بهشت با استانداردهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته شود تا از طریق شبکه های سراسری پخش شود.



مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران اضافه کرد: با تلاش های شبانه روزی بچه های تیم مستند ساز، ساخت این مستند ظرف مدت ۲ هفته به اتمام رسید و هم زمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) از طریق فضای مجازی منتشر شد.



وی با بیان این مطلب که این مستند با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد رابط شهرستان های جنوب کرمان ساخته شده است، یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری نورالرضا (ع) رابط شهرستان عنبرآباد، شهید باکری رابط شهرستان رودبار جنوب، شهید اسحاق درسته رابط شهرستان کهنوج و شهید خانه باز رابط شهرستان قلعه گنج از جمله این کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.



عبدی نسب در خاتمه عنوان کرد: مجید حاجبی تدوین، علی عبدی نسب تصویربردار، محمدرضا خواجه بهرامی صدابردار و اسماعیل نیک نفس کارگردان مستند خشت بهشت و عوامل تیم مستند کانون فرهنگی هنری مصباح علی آباد عمران هستند.

پایان پیام/ 586